Saturday, 17 December 2011

RAHSIA PERANGAI ANAK =)

♥ Anak Sulung
Anak sulung merupakan cahaya mata pertama di dalam keluarga dan menjadi tumpuan kasih sayang dan perhatian ibu bapa. sehinggalah kedatangan adik baru. Namun apabila mereka meningkat remaja, mereka lebih pandai membawa diri masing-masing dan sanggup berkorban demi demi adik-adik.

... Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

* anak sulung dikaitkan dengan sikap pelindung, suka bertolak ansur, serta ego.
* sering berjaya dalam hidup.
* lebih pandai mengambil hati orang tua.
* mempunyai nilai tanggung jawab yang tinggi.

♥ Anak Tengah

Biasanya anak tengah lebih pelik sedikit dari anak-anak yang lain. Mereka lebih gemar berdikari dan membuat hal sendiri. ini kerana mereka adalah antara yang paling kurang ‘favourite’ di kalangan adik-beradik yang lain. Seringkali mereka juga teras terpinggir. Dalam banyak hal mereka merasakan diri mereka dipaksa untuk mengalah kepada si sulung atau si bongsu. Sebab itu di kalangan mereka juga kadangkala mudah dilanda tekanan. Oleh itu, anak tengah juga cuba untuk melakukan yang terbaik bagi diri mereka tanpa mengharapkan bantuan orang lain.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

* lebih berdikari berbanding dengan si sulung atau adik beradik yang lain.
* lebih percaya dengan keyakinan sendiri.
* suka mencuri perhatian dengan cara tersendiri.
* sering merasakan diri mereka terpinggir.
* terlalu mengalah

♥ Anak Bongsu

Mendengar ungkapan anak bongsu saja cukup memadai untuk membuat tafsiran bagaimanakah sikap anak bongsu. Mereka sering digambarkan sebagai seorang yang manja dan besar kepala dan mahukan orang lain mengikut kehendak mereka sahaja. Mereka perlukan orang lain untuk melakukan apa saja dalam hidup. Sering dikatakan mereka kurang berjaya dalam hidup memandangkan sikap ketidakpercaya ibu bapa terhadap mereka. Biarpun mereka berjaya namun sikap ibu bapa sendiri membuatkan hidup mereka terbatas. Mungkin ibu bapa sentiasa berasakan anak bongsu memerlukan perlindungan mereka buat selama-lamanya.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

* happy go-lucky dan yakin diri.
* manja.
* berkeinginan dan bercita-cita tinggi.
* sukar membuat keputusan sendiri.

♥ Anak Tunggal

Dalam banyak kategori, ramai ingin menjadi anak tunggal. ramai yang beranggapan seronok menjadi anak tunggal memandangkan hanya mereka satu-satunya anak dalam keluarga. Mereka akan menjadi tempat sepenuh tumpuan, perhatian dan curahan kasih sayang ibu bapa. Mereka juga tiada persaingan dari adik-beradik yang lain. Dari sudut hubungan bersama ibu bapa, tidak dinafikan hubungan anak tunggal lebih kukuh dan erat. Mereka saling memerlukan antara satu sama lain, saling menyokong dan menggalakkan.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

* sering merasakan diri mereka kesunyian.
* lebih berkeyakinan kerana sudah terbiasa segala yang dihajati tercapai.
* lebih bijak bergaul.
* lebih cepat matang.
* terlalu rapat dengan ibu bapa walau usia makin meningkat.
* sukar nak bertolak ansur dengan orang lain.

korang anak yg mne satu??
Bf : Kita main satu game nak tak ? Gf : Game apa ? Bf : Mcam ni , esok awak tak paya contact saya . Mksudnya tak paya text call or apa apa yng berkaitan lah . Saya pun buat mcam tuu dkat awak okay ? Kita tgok spea menang . Gf : Okay ! Esoknya , si Gf terpksa lah than rindu dkat Bf . Mengenangkan yng ni satu permintaan , si Gf cuba kuatkan hati . Keesokkan harinya , si Gf call si Bf . Tapi tak dijwab . So si Gf pegi dkat ruma Bf dia . Di luar ruma ,rmai orng . Dia mula rasa pelik then trus msok ke ruma . Sekujur tubuh terbaring kaku di tnga ruma . Dan tubuh tuu adalah jasad si Bf yng dah meninggal . Mak si Bf pun bagi surat dkat GF . Surat yng bertulis : Sayang , smlam awak dpat hdup sehari tnpa saya . Saya pasti esok dan seterusnya pasti awak dpat hdup bhagia tnpa saya . Love you ♥!
Cara senang utk dptkan pahala walaupun slps mati . ♥
--> Pasang kipas di surau/masjid wlaupun 1 , setiap kali org guna , anda dpt pahala walau slps mati .
--> Derma kerusi roda di hospital . Setiap kali psakit guna , anda akn dpt pahala .
--> Beri baju kpd org , setiap kali org pakai , anda dpt pahala .
--> Beri makanan kpd org , anda dpt pahala selagi makanan itu mnjadi darah dagingnya .
--> Menyampaikan ilmu yg bermanfaat , selagi mereka mengamalkan pahala anda tetap ada .
--> Kongsi mesej ini kpd orang ramai . Wlaupun 1 tlong kongsikan kpd org , anda akn dpt pahala sbb anda telah brdakwah utk sampaikan ilmu
♥:: CINTA FACEBOOK... Add as friend ----> Approve -> Write something on wall -----> Intro -----> Everyday chatting ------> ♥ Ask number phone ------> Texting -----> Calling -----> Meet -----> Express his love ------> Couple ------> Make relationship status -----> Hangout -----> Misunderstanding -----> Fight -----> Break up :: GAME OVER...
Tips Hubungan Kekal Lama :
1. Doa yang berterusan.
2. Patuh ajaran agama.
3. Murah dengan pujian.
4. Murah dengan khidmat.
5. Murah dengan BELAIAN dan romance.
6. Murah dengan SENTUHAN.
7. Mencari KEBAIKAN pasangan.
8. Cari masa berkomunikasi/berbual/ bergurau.
9. Cari kebaikan dan pembaikan diri daripada setiap pertengkaran.
10. Menghormati had/sempadan/hal-hal peribadi pasangan.
11. Menilai diri daripada perspektif pasangan.
12. Berfikiran terbuka — boleh TEGUR MENEGUR.
13. Berani mengambil risiko emosi — tegur/perubahan/berpisah sementara.
14. Menilai dan membetulkan keutamaan (priority) dalam kehidupan.
15. Flexible/tolak ansur.
16. Menghormati dan mengambil kira “gerak batin” (intuition) perempuan.
17. Tidak mengejar kebendaan semata-mata.
18. Sedar bahawa perselisihan kekadang tidak boleh dielakkan.
19. Mengubah diri untuk merangsang perubahan pada pasangan.
20. Sanggup berkorban buat pasangan.
21. Menghormati pasangan.
22. Berasa amat beruntung (dan nyatakan) mendapat pasangan yang ada.
23. Perhubungan seksual yang sihat dan diredhai.
24. Menghormati perbezaan dalam diri pasangan.
25. Sentiasa BERMAAFAN sebelum tidur.
26. Sentiasa bersangka baik terhadap masa depan.
27. Meletakkan HAK kepada pasangan.
28. Tidak menjadi HAMBA kepada pasangan.
29. Berubah secara kecilan untuk meningkatkan kebahagiaan.
30. Mengawal marah. Buat perjanjian.
31. Mencari penyelesaian menang-menang.
32. Muhasabah hubungan untuk mencari punca masalah.
33. Menghormati sifat semulajadi pasangan.
34. Memahami peranan “pasangan” (13 P).
35. Emotional intercourse.
36. Janga simpan ketidakpuasan/sedih/marah/ benci dalam hati.
37. Bentuk KOD-KOD kasih sayang yang anda 2 orang saja yang tahu.
38. Sengaja merancang untuk memperbaiki hubungan suami isteri.
39. 7 kali puji dan 1 teguran.
40. Sebut “I Love You” all the time.
41. Banyakkan BERGURAU/BERMESRA.
42. Sentiasa berterus terang.
43. Beri masa untuk perubahan berlaku — SABAR.
44. Elakkan berdebat untuk mencari kebenaran.
45. Elakkan SALAHKAN pasangan.
46. Cari titik pertemuan.
47. Selesaikan masalah hari ini pada hari ini juga.
48. Lebih banyak memberi daripada menerima.
49. Minta nasihat/pandangan/maklum balas daripada pasangan.
50. Sentiasa bersemangat — bangun tidur, pergi kerja, balik kerja dan sebagainya.
51. Seimbangkan hubungan daripada segi
-Mental/pendidikan/ilmu
- Emosi
-Fizikal/ekonomi
-Sosial
-Spiritual
52. Jangan berjauhan terlalu lama (kecuali terpaksa):
53. Tidak terlalu mengongkong.
54. Tidak bertindak bersendirian.
55. Memberi peluang untuk berbeza
- Pendapat/pandangan
- Hobi
- Kegemaran
- Makanan
- Citarasa
- Warna pilihan
- Dan sebagainya
56. Humor/lawak dari maxa ke masa.
57. Minta bantuan untuk memecahkan kitaran negatif.
58. Berwawasan dan pandang ke depan (tidak terjebak dengan masalah semasa).
59. Tidak meminta yang bukan-bukan.
60. Bentuk undang-undang/peraturan dalam rumah tangga.
61. Mencari kelainan dan perubahan positif.
62. Elakkan mendera pasangan dengan apa cara sekalipun.
63. Redha/syukur/tawakkal kepada Allah s.

Ciri2 pasangan mula dah xsyg

♥ Malas angkat telefon ♥
♥ Taip msj pun pendek-2 jer ♥
♥ Dengan orang lain dia boleh cakap ‘single’ ♥
♥ Bagi alasan ! awak nie terlalu baik untuk saya.saya tak layak untuk awak ♥ masa ngorat kita dulu xda pulak timbul hal tu ♥
♥ Bila kita cakap “i love u” dia balas ‘K” je ♥
♥ Ada apa-2 hal asyik cakap malas, malas, malasss je ♥
♥ Sudah pandai bergurau secara kasar n menyakitkan hati..
♥ Dia dah x kisah kalau tak jumpa pun sebulan x jumpa lagi bagus ♥
♥ Apa kita buat dah tak betul dimata dia ♥
♥ Dia nampak kelemahan kita lebih dari kebaikan ♥
♥ Dia dah tak kisah apa yang jadi pada kita ♥
♥ Susah nak senyum @ gurau2 macam dulu-dulu ♥
♥ Dulu-dulu asal nak keluar dating je mesti nak pakai baju matching sekarang dah .taknak. rimas katanya..poyo plak dah katanya sekarang..
♥ Dulu boleh jer bergayut berjam-jam.. sekarang 5 minit pun susah,..katanya hp cepat panas ~ ♥
kalau nak cari isteri, jangan cari 6 calon isteri yang ada ciri-ciri macam ni."

1. Al-Anaanah
Mereka adalah golongan isteri yang sentiasa keluh kesah. Apa saja yang diberikan oleh si suami tak pernah pun rasa cukup. Dah diberi kereta, tak cukup lagi, dah diberi rumah, tak cukup, dah diberi intan berlian pun masih tak cukup. Sedikit pun ciri isteri ni tak pernah berterima kasih kepada suami. Tak reti nak bersyukur.

2. Al-Manaanah
Mereka adalah golongan isteri yang suka mengungkit. Silap sikit si suami, habis diungkitnya cerita 18 tahun tahun lepas hingga terkini sampai anak pun tahu segala rahsia ayah depa.Issssshhh!!! Bahaya ni... Benda yang 18 tahun cerita negatif si suami, dia ingat tapi pasal 18 tahun punya budi yang disemai oleh si suami langsung dia tak kenang.

3. Al-Hunaana
Golongan isteri ni suka membanding-bandingkan suaminya dengan orang lain. Andainya, si suami buat kerja terhegeh-hegeh dan tak cekap buat kerja, let's say, tukar lampin anak la, mula lah si isteri ni nak bandingkan suaminya tu dengan suami orang lain atau lelaki lain. Suami orang lain cekap je tukar lampin tapi suami dia lembap nak mamposssss...... Si suami diam je, tahan sabar. Kalau diikutkan hati, talak 3 la jawabnya........ Kalau dah tak tahan sabar, terus talak 3. Bila datang pejabat agama, kenapa boleh jadi kes talak? Puncanya kain lampin... Haaaaaa!!!?????

4. Al-Hudaaqah
Isteri yang suka memaksa suami. Atau dengan erti kata lain ugut suami. Contohnya, bila balik raya, si isteri mula la pura-pura menitik air mata nak beraya tahun ni dekat rumah mak ayah si isteri. Padahal 3 tahun berturut-turut dah beraya kat rumah mak ayah si isteri, tahun ni pun dia nak balun raya tempat sama. Nak tak nak, sebab simpati, suami pun ikutkan la kata si isteri. Ni boleh dipanggil ugut ye tuan tuan dan puan puan. Kes ini juga boleh dikategorikan ingkar kepada suami sebab langgar apa yang dijanjikan. Peristiwa ini akan menyebabkan pihak ketiga akan terasa iaitu pihak keluarga si suami. Ye laaaa dah 4 tahun berturut2 tak balik raya.

5. Al-Hulaaqa
Isteri yang sering leka. Leka kerana benda-benda lain sehingga mengabaikan tanggung jawab keluarga. Contohnya isteri terlalu taksub dengan hak kewanitaan. Konon-konon wanita tidak patut dijadikan sebagai orang gaji. Bila pulang dari kerja, bantainya tidorrrr sampai lupa nak sediakan makan minum suami dan anak. Bila suami tegur, depa cakap macam ni, "Awak ingat saya ni hamba awak???" ... Tapi bila bos dekat ofis suruh buat itu ini, boleh plak buat tanpa sikit bangkang pun.

6. As-Salaaqah
Isteri yang tak pandai cara pergaulan. Yang mana perlu dirahsiakan, rahsiakan laaaa... Ini idak, riuh satu suratkhabar bila suami buat silap. Biarlah certain people je tahu.. Contohnya macam artis nak minta cerai, belum lagi si suami melafazkan cerai, sudah dihebohkan kepada media tentang buruk perangai si suami. Ingat!!! Selagi anda masih bergelar isteri walau macam mana gampang sekalipun suami anda, anda tidak berhak mengaibkan dia. Satu lagi contoh As Salaaqah, isteri yang tidak jaga pergaulan macam lepak tak tentu hala, bersalaman dengan bukan muhrim (walau atas alasan kerja), serta tidak menutup aurat.

Monday, 5 December 2011

Tips Hubungan Kekal Lama :
1. Doa yang berterusan.
2. Patuh ajaran agama.
3. Murah dengan pujian.
4. Murah dengan khidmat.
5. Murah dengan BELAIAN dan romance.
6. Murah dengan SENTUHAN.
7. Mencari KEBAIKAN pasangan.
8. Cari masa berkomunikasi/berbual/ bergurau.
9. Cari kebaikan dan pembaikan diri daripada setiap pertengkaran.
10. Menghormati had/sempadan/hal-hal peribadi pasangan.
11. Menilai diri daripada perspektif pasangan.
12. Berfikiran terbuka — boleh TEGUR MENEGUR.
13. Berani mengambil risiko emosi — tegur/perubahan/berpisah sementara.
14. Menilai dan membetulkan keutamaan (priority) dalam kehidupan.
15. Flexible/tolak ansur.
16. Menghormati dan mengambil kira “gerak batin” (intuition) perempuan.
17. Tidak mengejar kebendaan semata-mata.
18. Sedar bahawa perselisihan kekadang tidak boleh dielakkan.
19. Mengubah diri untuk merangsang perubahan pada pasangan.
20. Sanggup berkorban buat pasangan.
21. Menghormati pasangan.
22. Berasa amat beruntung (dan nyatakan) mendapat pasangan yang ada.
23. Perhubungan seksual yang sihat dan diredhai.
24. Menghormati perbezaan dalam diri pasangan.
25. Sentiasa BERMAAFAN sebelum tidur.
26. Sentiasa bersangka baik terhadap masa depan.
27. Meletakkan HAK kepada pasangan.
28. Tidak menjadi HAMBA kepada pasangan.
29. Berubah secara kecilan untuk meningkatkan kebahagiaan.
30. Mengawal marah. Buat perjanjian.
31. Mencari penyelesaian menang-menang.
32. Muhasabah hubungan untuk mencari punca masalah.
33. Menghormati sifat semulajadi pasangan.
34. Memahami peranan “pasangan” (13 P).
35. Emotional intercourse.
36. Janga simpan ketidakpuasan/sedih/marah/ benci dalam hati.
37. Bentuk KOD-KOD kasih sayang yang anda 2 orang saja yang tahu.
38. Sengaja merancang untuk memperbaiki hubungan suami isteri.
39. 7 kali puji dan 1 teguran.
40. Sebut “I Love You” all the time.
41. Banyakkan BERGURAU/BERMESRA.
42. Sentiasa berterus terang.
43. Beri masa untuk perubahan berlaku — SABAR.
44. Elakkan berdebat untuk mencari kebenaran.
45. Elakkan SALAHKAN pasangan.
46. Cari titik pertemuan.
47. Selesaikan masalah hari ini pada hari ini juga.
48. Lebih banyak memberi daripada menerima.
49. Minta nasihat/pandangan/maklum balas daripada pasangan.
50. Sentiasa bersemangat — bangun tidur, pergi kerja, balik kerja dan sebagainya.
51. Seimbangkan hubungan daripada segi
-Mental/pendidikan/ilmu
- Emosi
-Fizikal/ekonomi
-Sosial
-Spiritual
52. Jangan berjauhan terlalu lama (kecuali terpaksa):
53. Tidak terlalu mengongkong.
54. Tidak bertindak bersendirian.
55. Memberi peluang untuk berbeza
- Pendapat/pandangan
- Hobi
- Kegemaran
- Makanan
- Citarasa
- Warna pilihan
- Dan sebagainya
56. Humor/lawak dari maxa ke masa.
57. Minta bantuan untuk memecahkan kitaran negatif.
58. Berwawasan dan pandang ke depan (tidak terjebak dengan masalah semasa).
59. Tidak meminta yang bukan-bukan.
60. Bentuk undang-undang/peraturan dalam rumah tangga.
61. Mencari kelainan dan perubahan positif.
62. Elakkan mendera pasangan dengan apa cara sekalipun.
63. Redha/syukur/tawakkal kepada Allah s.

Wednesday, 23 November 2011

Cara senang utk dptkan pahala walaupun slps mati . ♥
--> Pasang kipas di surau/masjid wlaupun 1 , setiap kali org guna , anda dpt pahala walau slps mati .
--> Derma kerusi roda di hospital . Setiap kali psakit guna , anda akn dpt pahala .
--> Beri baju kpd org , setiap kali org pakai , anda dpt pahala .
--> Beri makanan kpd org , anda dpt pahala selagi makanan itu mnjadi darah dagingnya .
--> Menyampaikan ilmu yg bermanfaat , selagi mereka mengamalkan pahala anda tetap ada .
--> Kongsi mesej ini kpd orang ramai . Wlaupun 1 tlong kongsikan kpd org , anda akn dpt pahala sbb anda telah brdakwah utk sampaikan ilmu

Monday, 21 November 2011

MALAYSIA SUDAH MENANG!!!

HOOORAYYY!!!!
BAHGIA GILER BILER MALAYSIA SDH MNG....TERBAIK LA
I LOVE U...SUPPORT KO HABIS METER LA MALAYSIA
HEHEHE....PADAN MUKA INDON..DAH LA MEN KASAR

Sunday, 20 November 2011

Tak semua kau rancang akan berlaku
Mungkin nasib tak menyebelahi aku
Entah mengapa engkau yang aku cinta
Mungkin lebih baik kau ku lepas saja

Oh ini tidak adil tidak adil baginya
Ini tidak adil tidak adil bagiku
Ini tidak adil untuk engkau bertanya jika aku mencintaimu juga
Tidak adil tidak adil baginya

Kau tak penah cuba memahami aku
Cinta kau ucap kau tak penah engkau tunjuk
Dan bila tiba saat ku kehilangan
Beban yang tak penah kau cuba ringankan

Oh ini tidak adil tidak adil baginya
ini tidak adil tidak adil bagiku
ini tidak adil untuk engkau bertanya jika aku mencintaimu juga
Kau bukan milikku

Dan aku memang penakut
Mengakui cinta kepadamu
Seribu kali ku cuba ucapkan
Bila bersamamu

Kau bukan milikku
Dan engkau pun tahu
Kau bukan milikku
_________________________________________________________________________________________

hermm..aq ase sedih sgt dgr lagu two..
lagu two mempunyai maksud yg mendalam
lurve that song so much..
but pada masa yg sma hope lagu two xjadi dlm hidup aq..
tp law dah ketentuan cinta aq mcm two...aq pasrah,aq akur asalkan dia bhgia

Saturday, 19 November 2011

cuti sudah bermula..terasa zaman persekolahan sudah berakhir
kini aq melangkah ke alam dewasa..dewasa yg betol2..
firstly,after spm aq nk travel solo ke perak 3hari..nk bercuti sowang2
pastu cri kerja sementara tunggu result
but aq xthu aq nk stay kerja pasar mlm or another job

pas result kuar blan 3...aq akan keje kat hospital jer..
harap2 dapat lha
coz kerje kerajaan gaji tetap n bnyak keistimewaan

Thursday, 17 November 2011

assalamualaikum...huhu
sorry lame xupdate..bz ngan SPM lha
btw,alhamdulillah subjek bm & sej dapat wat dgn amat baik skaly..
rase2 dlm A- two boleh kowt
cuma yg amat menduka cita kan... Math ziq ase mcm FAIL..aduhhh..cmner la leh jd cmtwo
hermm..kes die cmnie...
ziq bawak 1btg jer pencil n xbawak sharpener,,pastu its ok la..ziq pown wat la soklan yg ziq terer..tgk pastu salah..nk padam cmner..dah la plan two dah penuh muka surat..liquid lak xleh guna so xbawak la
dssbkan bengang dgn kecuaian sndri n ilang mood,yg len pown jd blur truss seb bek x tiyak..ziq habis jawab exam 1jam lebih awal dri masa habis..huh
asa mcm nk terjun bggunan jer..nk kuar dewan awal..tp xleh lak..pengetua xkasi
geram meyhh....

Sunday, 6 November 2011

Assalamualaikum blog ^_^
hehe..harynie ziq update blog setelah seminggu demam n batuk teruk..hehe..
mmg skit tol dada tp skunk alhamdulillah dh ok..cme isaw la nk spm (isaw di mulut & aty tp xbrubah gak :P) eish..cmner la result t erk..ok ker?teruk ker??hmm pastu law teruk nk keje aper??
law result ok n gempak alhamdulillah lha sbb xpayah nk pikir dah nk kje aper coz ziq nk apply keje hospital..law nk smbung blajar x kot wat mase nie..maklom la..ziq nie bknnyer otak pintar sgt..g pown law masok U nk kne rajin..jauh beza dgn sikap ziq..ziq nie pemalas lorh..hehe
aper2 pown tawakkal jer..hehe
mudah kan ziq nie..isaw2 pastu tawakkal jer..ngeee...

Friday, 4 November 2011

Assalamulaikum..huhu,xjawab dosa..law jawab tnda syg..hehe
lame bebenor haziq x update blog..agaknye dah bersawang dh nie..hehe
jeles lak tgk blog kengkawan len yg cun2..xmcm BLOG HAZIQ INDIEPENDENT SKEMA!!
haha..maklomla ziq nie name jer bdak ict tp ikot mood jgk nk slalu ikot perkembangan ict..
herm..sorry la lma xupdate..bknnye ziq xon9..tp ase mls la nk update..bknnyer ader ramai follower,so disebabkan itu la yg mematahkan smgat ziq..so pasnie kengkawan yg bce tlg la suh kengkawan follow blog budak ensem tahap gaban..haha..ayat angkat bakul sendri two..ngeee...

by the way...arynie 4 november..hah!!ulang skali lagy... 4NOVEMBER?? OMG nk spm dah ko HAZIQ..ngeee..ko dah ready ker??hehe..ready dah kot..sbb ziq mmg ajin..smpai mak pown ckp ziq rajin..result pown gempak taw..gara2 24/7...24/7?aper two..hehe..maksudnye 24 jam,7 hari seminggu ngadap buku muka lha..hehe..
ase gementar jgk nk spm..but tawakkal jer..ziq xleh 10sion2 t blur..ecece..haha
biler pikir2 blek mintak2 la spm nie sng jer mcm pmr..untuk pengetahuan korunk...dri f1-f3 ziq asyik maen ps2,tagged..fb xder g mase two..hehe..smpaiker ngah pmr ziq xsentuh buku lansung..fikir2kan result mmg kecundang lha..tp dapat ok lha 7B1D..agaknyer la kan..law ziq nie dlm kategori rajen..mest straight A kan??tp two la..ziq nie pemalas..xsuker study..tp suker kerja,,,kerja yg mndatangkan duit..hehe..jd terbalik lak..spatotnyer study dlu bru kerja..but that me!! IM DIFFERENT !!

Tuesday, 18 October 2011

aii..hari nie aq heppy sgt2..''kuda'' aq dah pulih semula so dah gagah perkasa..hehe..xder lha gagah sgt..haha..sje nk wat ayat sembang kencang..hehe..yg pling aq heppy coz aq dah terer membaraikan ''kuda'' aq two..operate sikit..dan yg pling best ialah skejap jer aq "proses n jahit balik"..kira ok la two kan..aq mner ader pengalaman n minat bab2 mcm nie sblom nie..walaupon aq rasa letih giler sehari suntuk bergelumang......hish..bkn dgn dosa la..tp dgn minyak2 yg dikeluarkan dri motor aq,aq rasa beban aq dah berkurangan ye la..law x,serabut giler nk pikir sal duit,hutang,moto rosak,nk modified g,nk t4 n nk isi minyak moto pown xlepas..nk harapkan kawan..pergh,mmg x la...
by the way,aq ader gak tgk pic konvoi hwc,mmg terbaik la..aq nie kes nk spm jer..law x dah lme aq ikot...hermm..stakat nie jer kot..g pown aq letih giler n rase xsdap badan..kan best law ada bini..leh gak tlong urut..ahakss...bab2 two pandai..blajar xnk.aper la nk jd ngan aq nie kan.. :P
hehe...thanz yer coz sudi gak bace aper yg aq tulis nih...
muahhhh :x

Sunday, 16 October 2011

Happy means Happy la

hehe..hye korunk..arynie aq happy..aq dah xnk ingat sal masalah..yg penting aq dah ngerti perangai kawan aq yg sowang two..huhu..biar lah kat die..mls aq nk layan org yg x indiependent n xrety nk menepati janji dan xberwawasan 2020 :P
yg penting apa yg aq slalu nenggok..aper jua masalah n keadaan kita..yg berusaha untuk tlng ialah still famly kiter.xmungkin org len..so moral of the story family is first..no more excuse!!jgn dah terlambat bru korunk nk ckp n wat cmtwo..

Friday, 14 October 2011

Nilai cinta

                                                                               Assalamualaikum w.b.t
Hari nie haziq nk story morry sikit pasal cinta
kadang2 ziq tertanya-tanya,ada lagy ker cinta yg sejati,suci dan kekal abadi mcm dlu2?
ziq aser cinta skunk hnya berlandaskan nafsu semata-mata
rata-rata ziq tgk,sng sgt nk memiliki cinta,maybe dsbbkan itu lha ramai yg xkekal lama
sbb nilai cinta two dah jd biasa,xder yg special..
cthnya,law nk couple, g jer F*ceb**k,mysp*ce,twi*ter,mula2 add,pastu mengayat,n then 2-3 ary dah couple
Bullsh*t...nmpak sgt xthu nilai cinta..cinta xmungkin la hadir dlm skelip mta.cinta perlukan masa,mula2 kenal2 dlu,selami haty budi seterusnya baru la bercinta n kahwin..itu bru la bleh kekal lame,sbb dah ngam ibarat mcm show serasi bersama yg diacarakan olh Aznil Haji Nawawi kat astro..hurm stkat nie jer ziq nk story,air milo pown dah habis secawan,idea xsampai2 agy..haha
pepun ziq nk pesan n nasihat,jgn lha mudah sgt jtuh cinta n trima cinta..bg la btol2 dah knl haty budi bru la couple..